W świadczeniu publicznych usług ładowania uczestniczą różne podmioty, które odgrywają też rolę w ustalaniu kosztów.
Operatorzy punktów ładowania (Charge Point Operators, CPO) – CPO instalują punkt ładowania, zajmują się jego utrzymaniem i ustalają model rozliczeń (za kilowatogodzinę, za minutę czy za sesję ładowania). W wielu miastach publiczne przedsiębiorstwa energetyczne prowadzą własne punkty ładowania równolegle z wieloma firmami prywatnymi.
Dostawcy usług mobilności (Mobility Service Providers, MSP) — firmy oferujące jedną kartę ładowania dającą dostęp do punktów ładowania wielu różnych operatorów. Ponieważ CPO jest tak wielu, infrastruktura ładowania jest bardzo rozproszona. MSP, czyli dostawcy roamingowi, rozwiązują ten problem, zawierając porozumienia z operatorami i łącząc ich punkty ładowania w tak zwaną sieć roamingową. Zapewnia to kierowcom największe możliwe pokrycie punktami ładowania i nie muszą używac wielu różnych kart ładowania.
Takim dostawcą roamingowym jst Shell Recharge, który zapewnia kierowcom dostęp do ponad 4400 punktów ładowania w Polsce, a w Europie do ponad 500 tys.